Hvis du oplever at MemoAssist og MemoRemote ikke synkroniserer, eller måske at du ikke får nogen alarmer hvor du burde, så er der er flere forskellige ting som du kan undersøge på alle de enheder som indgår (MemoAssist + MemoRemote): 

1) Er iOS opdateret til nyeste version? (mindst iOS version 10.0 - ellers virker synkronisering og fjernstyring ikke).

2) Er app opdateret til nyeste version?

3) Er der ledig plads på selv iPhone / iPad? Vi anbefaler 1GB fri plads. (https://support.apple.com/da-dk/HT201656)

4) Har iPhone / iPad lov til at skrive på iCloud Drive? (Se på enhedens indstillinger under iCloud)

5) Er der ledig plads på iCloudDrive? Vi anbefaler min 1GB fri plads. (https://support.apple.com/da-dk/HT204247)

6) Er der givet lov til på iPhone/iPad at app må give alarmer? (ændre meddelelsesindstillingerne)

7) Er der tændt for lyd på iPad?

8) Er “Forstyr ikke tændt”? (https://support.apple.com/da-dk/HT204321)

9) Tror din enhed at høretelefonerne er indsat selv om de ikke er? Rens evt. stikket til høretelefonerne.

Synkronisering er afhængig af at der er internetforbindelse. MemoRemote kan måske godt aflevere sin ændring til skyen, men hvis MemoAssist opholder sig et sted uden dækning, så kan den ikke modtage ændringen. Apple styrer med hård hånd hvornår samt hvor ofte MemoAssist / MemoRemote må spørge efter ændringer når app er i baggrunden. Apple vurderer udfra batteristatus, andre apps forbrugs etc, etc, hvad der er mest hensigtsmæssigt. 

Derfor er det en god ide fra MemoRemote at sikre sig at ens ændringer bliver sendt. Det ses på at “dato feltet vender sig og at statusbar bliver færdig”. MemoAssist kigger selv efter ændringer hver gang App “kommer i forgrunden”. Dvs, enten starter fra ny af, eller kommer tilbage til forgrunden. Hvis den har forbindelse til nettet, så vil den undersøge om der ligger nogen ændringer og venter på at blive hentet.

Posted
AuthorMagnus Andersen